HTML

Kocka macska blogja

Kedves Látogató! Üdvözöllek a Kocka Macska blogon, ahol egy igazán megszállott geek macska mindennapi agymenéseit követheted nyomon. Lesz szó zenéről, moziról, sorozatokról, IT és tech hírekről, konzol és egyéb játékokról, közösségi oldalakról és sok minden másról. Ez csak egy macska véleménye nem szent írás.

Friss topikok

2013.03.07. 14:33 GeekKatze

Apple mánia part .1- Miért pont Apple?

Utolsó fő kategóriám az Apple és a hozzákapcsolódó kütyü mániám lesz. Nem kívánok keresztes háborút vívni azokkal szemben akik nem szeretik a márkát, csak bevezetésnek a személyes véleményemet és történtemet akarom bemutatni, hogy engem, hogy szippantott be a rendszer.

Kb. a DOS-os időkben kaptam meg az első számítógépemet, így viszonylag elég nagy utat jártam be a az IT fejlődés nagy lépcsőjén. Természetesen az elején még leginkább a játékok miatt használtam a gépem, így különösen nem társultak nagy negatív élmények a DOS és Win 3.1-es időknél. Amikor már úgy mond "munkára" vagy valami fontos dologra kellett a gép addigra kb. már jó öreg Win 95-ös rendszer volt a kezem alatt.

Akinek volt a keze alatt Win 95 vagy 98 (SE) az bizony tudja, hogy mennyi megmagyarázhatatlan hiba és hülyeség volt a rendszerben ami nem egyszer órákra is gátolta a munkát, és a mindennapi használatot. Fagyások, kék halál, megmagyarázhatatlan hiba üzenetek és hiba jelenségek, illesztő program keresés, telepítési, kompatibilitási problémák. Főleg az utóbbi volt ami rém álom volt, ha vettem egy új nyomtatót az nem plug & play volt, órákig kellett szenvedni, hogy "felismerje" a windóz a nyomtatót vagy scannert, mikrofont stb. És akkor még semmi net se volt bekötve. A Win XP-s korszaktól kezdve már az interneten egész nap lógott a gép. Első korszakban jöttek is a vírusok, spywarek és társai. Ezeket persze kellő rutinnal ki lehetett tapasztalni, hogy hogyan ne legyen gáz de akkor is sose kerülhettem el egy 2-3 havi teljes rendszer re-installt. Ebben a korszakban már aktívan munkára használtam a gépet, bizony a program hibák, fagyások, rendszer anomáliák folyamatosan "anyázásra" késztettek a gép előtt, de idővel megtanultam élni a rendszer hülyeségeivel, és ha még lassan is de tudtam dolgozni. Mellesleg utáltam mindig is, hogy mindig valami 3rd party jellegű problémával megy el az időm jó nagy része, ahelyett hogy a munkára koncentrálnék, valami mindig gátolt. Évekig tartó driver keresések, telepítések, restartok, megmagyarázhatatlan hibák, logikai faszaságok ugyanúgy megmaradtak, max megszoktam őket.

2004 környékén egyik munka társam mutatott egy programot amin sokkal könnyebben tudnánk dolgozni, és nekem is nagyon tetszett. A probléma az volt, hogy kizárólag OSX (akkor még Tiger) -n volt elérhető. Így belevágtunk az ismeretlenbe. Az első gépem egy Powerbook G4 15" laptop volt, az első talán fél évben kizárólag munka gépre használtam a meglévő PC mellett. Azonban a rendszer logikája, és probléma mentessége annyira megtetszett, hogy végül a PC-t lecseréltem egy asztali gépre, egy csodálatos IMAC G5-re. Egyrészt csoda volt, hogy egy "nagy" monitor maga a gép, gyönyörű design. Az átlag PC ventikkel szemben olyan halk volt a gép, hogy sokszor véletlenül újraindítottam ha le volt kapcsolva a képernyő mert azt hittem, hogy be sincs kapcsolva. A slip-in-es cd olvasó, beépített web kamera és mikrofon, és a gyönyörű kijelző. imac-history.png

Nagyon drága volt a gép mielőtt bárki is írná, hogy túlárazott fosok az Apple gépei. Valóban nem volt olcsó (de használt piacon egy kevésbé használt kiszerelésben emberi áron már elérhető) de egy olyan felhasználói élmény volt mellé amit PC-nél sose éreztem. Egyszerűen minden működött, nem kellett könyörögni és felesleges köröket menni. (driver keresés, kisebb programok installja, fagyás, 2-3 rendszer újrarakás, vírus-spyware-k, nagyon program hibák eltűntek az életemből, a munkára tudtam koncentrálni). Későbbi évek folyamán szinte az összes típus megfordult a kezem alatt és a baráti körömben is mindenkit "áttérítettem" az Apple felhasználók táborába.

2005-ben az Apple (még) iránymutató volt az IT piacon így rengeteg olyan megoldás volt benne ami Win alatt csak problémáson kivitelezhető volt, és az idő múlásával a nagyobb programok már OSX-n is natívan elérhetőek voltak.history-17-inch-macbook-pro.jpg

Abszolút nem a divat Apple felhasználók táborát erősítem így nagyon objektívan meg tudom válaszolni a következő kérdést.

Örök kérdés: PC VS MAC?

Legjobb példa erre az autók. A PC egy tuning Subaru mondjuk és a MAC mondjuk egy 5ös BMW, nagy motorral, rengeteg gyári extrával.

A Subaruval is eljutsz A pontból B pontig, még lehet, hogy ugyanolyan gyorsan is mint a bömbivel, de rengeteget kell tuningolgatni és fejlesztgetni, hogy a gyári bömbi funkcióihoz hasonló dolgokat élvezhess benne. A bömbösben az extrák dedikáltak - ergo tökéletesen a rendszerhez van szabva így minden tökéletesen és flottul működik és egy olyan megmagyarázhatatlan felhasználói élményt ad amit egy tuning verda sosem. Persze a bővíthetőségnek és moddolásnak is megvannak a maga szépségei, de egy átlag ember csak annyit szeretne, hogy működjön egyszerűen és gyorsan. Kb ebben erős a mac és az OSX is, aminek funkciót már lehet hogy utolérte a windóz akárhány, de a logikája, letisztultsága és felhasználói felülete még mindig veri (szerintem). Ha netán vmi bug vagy hiba lenne benne az az összes többi felhasználónál 100%-ig ugyanabban a formában fog jelentkezni, így ha valami megoldás van rá akkor az a mi hibánkra is megoldás, Windóznál rengeteg egyedi hibával találkoztam.

Szintén örök kérdés: Túlárazott-e a mac?

Elvakult fanként mondom. IGEN. Nincsen ár-érték arányban a hazai árakkal, főleg a hazai átlag fizetéshez. Rengeteg mac-em volt, a 90% mind használt forrásból voltak.

Sokan óvakodnak a használt mac vásárlástól pedig szerintem ha odafigyel az ember sokat spórolhat. Megint a BMW tudom példának hozni. Ha egy zsír új bömbit kitolsz pl. 12 misiért a szalonból az bizony fél év múlva, még ha garázsban is volt szinte végig már alapból 2-3 misivel kevesebbet ér. Valahogy az Apple érték vesztés is hasonló, főleg ha időközben még új model is jön. Egy fél - 1 éves gépet viszonylag 40 de ha valaki megszorul és sürgősen el akarja adni még 50%-al olcsóbban is meg lehet venni a használt piacon. Mi bajuk lehet? Ha esztétikailag rendben és minden működik benne akkor semmi különbség nincs egy fél éves és egy új gép között (akksit leszámítva laptopknál).  Ha széria hibás az már 1-2 hónap után kiderült és meg lett csináltatva. Nekem még soha nem volt gondom ezzel. HDD, RAM és társai cserélhetőek és egy vadi új gépnél is ugyanúgy megadhatják magukat mint egy használt 2 évesnél.

Tehát aki az Apple által "kínált" "élet érzést" szeretné élvezni, az biztos be tud így vagy úgy szerezni magának egy almát, főleg most, hogy hányják ki az új szériákat fél évente. Már eleve hosszú lett kicsit a post, így az iPhone, iPod, iPad témát későbbre hagyom.

Végezetül annyi, hogy Facebookkozásra, emailre és Index nézegetésre tényleg méregdrága és felesleges almás gépet venni, aki viszont dolgozik a géppel nap mint nap és egy stabil rendszert és felhasználói élményt szeretne az nem fog csalódni ha vált - persze ha az általa használt program natívan elérhető OSX-n -

Szólj hozzá!

Címkék: tech windows apple vélemény pc ipod macintosh macbook iphone imac macpro macmini ipad IT winwos


A bejegyzés trackback címe:

https://kockamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr415121446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása