HTML

Kocka macska blogja

Kedves Látogató! Üdvözöllek a Kocka Macska blogon, ahol egy igazán megszállott geek macska mindennapi agymenéseit követheted nyomon. Lesz szó zenéről, moziról, sorozatokról, IT és tech hírekről, konzol és egyéb játékokról, közösségi oldalakról és sok minden másról. Ez csak egy macska véleménye nem szent írás.

Friss topikok

2013.03.22. 13:02 GeekKatze

Apple mánia - iPhone

Az első almás termékem nem iPhone volt, mint az almás prológusomban indítottam, viszont az ismeretségi köröm 90% az iPhone-n keresztül ismerte meg az Apple világát, ergo ez alapján ítélték meg. Az egyik legvitatottabb termékről van szó, rengeteg támadás éri és imádják az anti fanok az Androidos csodákkal ütköztetni. Nézzük előszőr az én történetemet.

Az iPhone generáció valahogy így néz ki: 2G, 3G, 3GS, 4, 4S, 5. Én valahol a 3GS és a 4 között félúton csatlakoztam be, meg is mondom miért. A telefon nálam munka eszköz és rengeteget emailezek, így nálam jó ideig a qwerty keyboardos telefonok voltak (BlackBerry.) 2008-2009 környékén a Blackberry azért nem állt olyan szarul mint most és nagyon jó kis masszív telefonokat gyártottak, egy nagyon egyedi emailes és imessage-hez hasonló közvetlen üzenetküldéssel. Kb emiatt választottam a Berryt, nem ette az adatforgalmat és nagyon jó volt a kommunikációban (akkor ezt az IOS még nagyon nem tudta)all-apple-iphones.jpg

Az iPhone érintőképernyőjét a mai napig utálom (I5-öm van most) és régen se tudtam vele megbarátkozni, legnagyobb gyengesége egészen 2011-ig bizony az IOS volt. Köztudott, hogy az Apple mesterségesen szereti visszafejleszteni - butítani - a szoftvereit, hogy később az update-k során legyen milyen újdonságot bemutatni. 2011-ig úgy érzem maga az IOS inkább egy jó kiegészítő játékszer volt mintsem telefon, olyan mini tablet. Hamar lemerült ha elkezdtél valami komolyabb játékkal játszani, elfutkosol vele zenehallgatás közben, megnézed a maileket és GPS-nek használod. Az első iPhoneom egy 3GS volt, a Berry mellett használtam pontosan azokra amit az előbb írtam. Szép nagy képernyője miatt a GPS-re tökéletes volt, meg néha böngészni, zenét hallgatni és játszani (BB-ről annyit kell tudni, hogy a kommunikációt és billentyűzetét leszámítva egy nagy kalap fos). Kb. 2011-ben kezdtem előszőr elgondolkozni azon, hogy ideje a Berryt lecserélni ugyanis az IOS-ben megjelent az imessage és a icloud ami kb. ugyanaz mint a BB BIS rendszere + a retinás kijelzőn nagyon jó volt bármit böngészni + és ez most a legfontosabb egyre több olyan alkalmazást írtak rá ami igen is kurva jó a mindennapi életben és más rendszerre nem volt.iphone_history.jpg

Az iPhone-os váltásom tehát 80%-ban az IOS-re készült programok miatt volt, + időközben megjelent az iPad (erről majd külön posztot írok) amivel a játék és böngészi mániám ki lett váltva így nem a szifont merítettem. 

A legtöbb támadás amiatt éri, hogy mit tud vagy mit nem tud az IOS és milyen unalmas már a kezelőfelület:

Valóban sok minden nem változott, de egy átlag felhasználónak nem is kell ezeknél a képességeknél több, az én I5-söm gyors és megbízható, gyorsabbat már nem kívánnék és mióta működik az LTE a netes sebességre se lehet problémám. Rengeteg alkalmazás van ami több ezer új képességet ad a telefonuknak. Tehát ezeket a támadásokat nem értem, ízlés kérdése, hogy kinek jön be az IOS és kinek az Android, bár hozzá teszem az IOS még mindig logikusabb és letisztultabb egy laikus ember számára.

Másik támadás, az a hardver:

Úgy gondolom a 4S és az 5ös olyan hardverrel van már megáldva ami egy átlag használatra tökéletesen elég (talán még sok is) akinek ennél több kell vegyen tabletet vagy laptopot. Az A5 és A5X processzor bőven kiszolgálja az embert, és nem érezni, hogy lassú lenne a rendszer. A fényképezője arra, hogy vmit megörökítsünk és megosszuk FB-n bőven elég. 

Utolsó népszerű vita, a mérete:

Külcsínre nem sokat változott a telefon (ami szerintem marketing szempontból nem baj) mindig annyit, hogy el lehessen mondani, hogy ez újabb. A készülék súlya és nagysága elfogadható, szerintem a ping pong ütő telefonokhoz képest sokkal elegánsabb.Ami fanokat is megosztotta az a 4es és az 5ös model közötti apró kijelző különbség. Valakinek kényelmetlen valakinek kényelmes. Én az útobbiak közé tartozom, elég nagy a kezem így tökéletesen illeszkedik a tenyerembe, nekem az előző volt a kicsi, nyílvan akinek kicsi keze van annak kényelmetlenalg-apple-steve-jobs-jpg.jpg

Jaj, majdnem kihagytam az árát, azt támadják még:

A támadás jogos, ahogy leírtam az Apple-s bevezetőmben az alma termékek alapjáraton túlárazottak, főleg a kártya független modellek. Tehát aki amúgy is sokat beszél és szimpatikus egy szolgáltató hosszú távra az aláír egy hűségszerződést és elhozza a telefont. 

Ugyan sok hiányosság és bug van még az IOS-ben is, de még mindig tökéletesen használható más telefonok csoda oprendszereihez képest. Legnagyobb előnye az iPhone-nak még mindig a rengeteg elérhető alkalmazásban rejlik amiket írnak rá, és az iTunes-nak. Illetve az iCloud és a készülékek közötti szinkron nagyon szimpatikus még. A többit más rendszerek is tökéletesen tudják. 

Végezetül annyit, hogy ez csak egy telefon. Nem kell keresztes háborút vívni, hogy melyik cégnek jobb a telefonja vagy a szoftvere. De majd erre is szánok egy posztot :)

Szólj hozzá!

Címkék: tech apple vélemény iphone kocka android ipad ios IT


A bejegyzés trackback címe:

https://kockamacska.blog.hu/api/trackback/id/tr865162433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása